جنگ تمام نشده جبهه عوض شده است

جنگ تمام نشده جبهه عوض شده است

جنگ تمام نشده جبهه عوض شده است

 به گزارش وبلاگ خاش بیدار  به نقل از سایت حرف تو:

 دشمن جنگ را از فضای حقیقی و واقعی به فضای مجازی کشیده.جنگی را شروع کرده که بی سرو صدا تلفات زیادی را میگیره و از همه راههای مختلف برای نابودی و ضربه زدن به اسلام و انقلاب اسلامی و فرهنگ اسلامی استفاده میکند .آری اسم این جنگ، جنگ نرم است جنگی که دشمن اعتقادات و ایمان و ارزش ها را نشانه رفته  .جامعه ما هنوز در دوران جنگ است و فقط از شکل سخت افزاری به نرم افزاری تبدیل شده است و شکل جبهه عوض شده است.اگر روزی جوانان ما با اخلاص و ایمان مقابل کفر می ایستادن و اجازه ندادن دشمن به خاک این کشور نفوذ کنند حالا هم باید اخلاص و ایمان خودشان را قوی کنند و اجازه ندهند که دشمن به قلبشون نفوذ کند اجازه ندهند که به اعتقادات و دهنشان نفوذ کند.

اگر روزگاری جوانان عزیز کشورمان سلاح بدست گرفتند تا اجازه ندهند دشمن به کشور وارد شود الان هم باید این سلاح را بدست گرفت ما نه از نوع سلاح جنگ سخت بلکه سلاح مقابله با جنگ نرم .

این سلاح ها هزینه های زیادی ندارد لازم نیست هر چند گاهی روغن کاری و از این جور کار بکنیم بلکه باید با این سلاح ها نقشه های دشمن را به خودشان برگردانیم .اگر می بینیم دشمن سایت بزرگی را ایجاد کرده برای تخریب باور ها و ایمان جوانان مسلمان ما هم بیایم یک سایت بزرگتر از اون را بسازیم برای نشر معارف اسلامی و فرهنگ ایرانی.اگر می بینیم دشمن کانالی را راه اندازی کرده برای تخریب بارو های مردم و تبلیغ دین و مذهب باطل ما هم بیایم کانالی را راه اندازی کنیم با هدف تبلیغ دین اسلام .اگر میبینیم دشمن اومده صفحه ای در ایستاگرام و تویترو ... ایجاد کرده برای تغییر افکار عمومی و ایران هراسی و اسلام هراسی ما هم بیایم صفحه ای بسازیم با  هدف آشنایی مردم جهان با اسلام و قرآن .بیایم در این صفحات و وبلاگ ها و ... معارف اسلامی و ایرانی و قرآن را به همه جهان بشناسانیم .

وقتی می بینیم دشمن در فضای مجازی به دین و مذهب و اعتقادات ما توهین میکند ما هم بیایم در فضای  مجازی با انجام کار های ارزشی و فرهنگی و مذهبی ارزش ها و فرهنگ خودمان را به جهانیان بشناسانیم .و دین مبین اسلام را در فضای مجازی تبلیغ کنیم .

شهدای راه خدا

راه همان است ... شهید دفاع مقدس، شهید آتش نشان

راه همان است ... شهید دفاع مقدس، شهید آتش نشان

 

26 دی ماه سالروز فرار شاه معدوم

 به گزارش وبلاگ خاش بیدار
روز شمار انقلاب 26 دی سالروز فرار شاه معدوم از ايران

26 دي خاطره شيرين فرار ننگين"محمدرضا پهلوي"، شاه خائن ايران در سال‪ ۱۳۵۷ را در اذهان نسل پرشور و ايثارگر انقلاب زنده می کند. شاه كه سال ها تحت حمايت اربابان آمريكايي خويش و با تكيه بر اريكه سلطنت، كشور را تحت سلطه گرفته و عرصه تركتازي و غارتگري‌ هاي خود قرار داده بود، سرانجام فرار را بر قرار ترجيح داد و مجبور به ترك ايران شد.  وي طي سال هاي سلطنت خود، از هيچ گونه جنايتي دريغ نكرد و ضمن ترويج فساد و ايجاد رعب و وحشت، دلاور مردان بسياري را در زندان‌ ها تحت شكنجه قرار داده و يا به شهادت رسانيد. تبعيض و شكاف ‌هاي طبقاتي به اوج رسيده بود و ديكتاتور با توسل به حربه ‌هاي گوناگون تلاش مي‌ كرد تا ملت آگاه و شجاع ايران را در خوابي خرگوشي فرو برد. ساواك(سازمان امنيت و اطلاعات كشور) هم چون خفاشي خون ‌آشام بر آسمان كشور غيور مردان سايه افكنده و در كمين جوانان و انديشمندان اين مرز و بوم نشسته بود و با تعقيب و دستگيري آنان، فرياد سرخ شان را در گلو خفه مي‌كرد.

 

 

ادامه نوشته

بیش از 45 میلیون ایران عضو در تلگرام

 

به گزارش وبلاگ خاش بیدار  به نقل از همه با هم:

شبکه‌های اجتماعی با نفوذ در میان مردم کشورمان هواداران زیادی برای خود دست‌وپا کرده است. شبکه اجتماعی تلگرام با 170 هزار کانال ایرانی پرطرفدارترین شبکه اجتماعی در ایران است. 

 

 شبکه اجتماعی تلگرام با ردوبدل کردن روزانه 15میلیارد پیام پرطرفدارترین شبکه اجتماعی در ایران است.

 

16 آذر روز دانشجو

شبکه های اجتماعی خطری برای امنیت ملی

 به گزارش وبلاگ خاش بیدار  به نقل از سایت همه با هم:
 
 
 
 

به گزارش همه با هم به نقل از وبلاگ منهاج، "من بارها گفته ام از آن روزی باید ترسید که جوان ما، دانشجوی ما در دانشگاه انگیزه طرح مسأله، طرح سوال و درخواست نداشته باشد. همه همت ما باید این باشد این روحیه مطالبه، خواستن و مدعا داشتن در زمینه های گوناگون را در نسل جوان کشورمان – بخصوص جوان علمی– گسترش دهیم. اگر این شد ممکن است به همه آن مطالبات نتوان پاسخ داد کما این که در کوتاه مدت همین جور هم هست؛ به همه مطالبات در کوتاه مدت یقینا نمی شود پاسخ داد ظرفیت ها محدود است. لیکن یقینآ آینده خوب و یک افق روشن با چنین مطالباتی جلوی چشم است.1"

همان طور که می دانید یکی از ارکان اساسی هر کشور استقلال است که متاسفانه برخی کشور ها خود باخته شده و تحت استعمار غرب درآمده اند. بحمدالله جمهوری اسلامی ایران تا کنون سعی داشته این گونه نباشد و نیست البته برخی در عمل استقلال کشور را زیر سوال برده اگر چه به زبان نمی آورند.

 

ادامه نوشته

گزارش تصویری پیاده روی اربعین

به گزارش وبلاگ خاش بیدار به نقل از سایت همه با هم :

گزارش تصویری پیاده روی اربعین1

 

 

ادامه نوشته

چادرم سخن ها دارد

 
چادرم سخن ها دارد
بی پرده بگویم...حواست هست چه میکنی؟ بی حاشیه بگویم...حواست هست چه میگویی؟ به خواهرانت که در گرمای سوزان مرداد با صلابت چادر مادرتان زهرا(س)را بر سر کرده و از شدت گرما عرق بر پیشانی اش نشسته لقب اُمل و افسرده میدهی!!!

به گزارش وبلاگ خاش بیدار به نقل از وبلاگ  حرف تو :

الهی رخصت...

"چادرم سخنها دارد"

هیچ نخواهم جز گوشی برای شنیدن و زبانی برای گفتن
آری ...
خواهرم مخاطب گفته های دل غمگینم تو هستی سخن از عمق وجودم برآید
سیاهی من با تو ...
یک دل سیر غزل و مثنوی سرآید
خطابه و سخنور نیستم جز اینکه ارثیه بانویی پهلو شکسته ام خواهـــــرم!!!
حرفها را عامیانه میگویم تا گزافه زیاد نشود


بی پرده بگویم...حواست هست چه میکنی؟؟؟؟
بی حاشیه بگویم...حواست هست چه میگویی؟؟؟؟
به خواهرانت که در گرمای سوزان مرداد با صلابت چادر مادرتان زهرا(س)را بر سر کرده و از شدت گرما عرق بر پیشانی اش نشسته لقب اُمل و افسرده میدهی!!!
به دوستانت که برای نشاندن گل لبخند بر روی لبان مهدی فاطمه(عج)با افتخار چادر سر میکنن میگویی افراطی و...
عزیزدلم بحث وعظ و پند و نصیحت نیست حرف من حرمت این پارچه سیاه است که گذر تاریخ را حس کرد...
از: کوچه های مدینه....صورت سرخ....پهلوی شکسته.... خیمه های سوخته....بازار شام...بند اسرارت و حقارت..... جنگ....ناموس و وطن....سرها و خونهای برجا مانده.....
آری!!!
همه اینها را حس کرد چادرم من با افتخار چادر بر سر دارم من با عزت در این برهه زمانی میگذرم با چادرم
افتخارم چـــــادرم

دلنوشته سرکار خانم هاشمی، دانش آموز سال سوم متوسطه  اراک

 

ولادت امام موسی کاظم (ع)

تسخیر لانه جاسوسی زمینه ساز فرو ریختن خط دفاعی امریکا

تسخیر لانه جاسوسی زمینه ساز فرو ریختن خط دفاعی امریکا
 
 
 
تسخیر لانه جاسوسی زمینه ساز فرو ریختن خط دفاعی امریکا
به گزارش خاش بیدار به نقل از سایت همه با هم :
پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران که نتیجه زحمات و رهنمودهای پیامبر گونه معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(رضوان الله تعالی علیه) و امت وفادار و مطیع امر ولی فقیه زمان بود، هیبت دروغین آمریکا و ایادی استکباری اش را در هم کوبید.
به واسطه ی تسخیر لانه جاسوسی، خط دفاعی امریکا که همیشه باعث رعب و وحشت در جهان فرو ریخت و شکست های پیاپی امریکا در بعد حرکات نظامی و دیپلماسی برای نجات گروگان ها، اسطوره غیر قابل نفوذ بودن امریکا را درهم ریخت. کلام امام )قدس سره(که " امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند" به تحقق پیوست . چشم امید مستضعفان جهان به انقلاب اسلامی دوخته شد و ایران کعبه آمال تمامی آزادگان و مبارزان جهان گردید.
با تصرف لانه جاسوسی امریکا، حرکت های ضد انقلابی را به نحو چشمگیری کاهش داد و موج پر شور و همه گیر انقلاب چونان اوایل پیروزی، ضد انقلابیون و منافقین را به ذلت ، بیچارگی و یأس کشاند و ثابت کرد که تنها امام و پیروان راستین او هستند که مردانه و در رویارویی با امریکا می ستیزند.
امام خمینی (ره) در خصوص تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط جوانان انقلابی فرمودند:
"شما می بینید که الان مرکز فسادِ امریکا را جوان ها رفته اند گرفته اند و امریکایی هایی را هم که در آن جا بودند گرفتند و آن لانه ی فساد را به دست آوردند و امریکا هم هیچ غلطی نمی تواند بکند و جوان ها مطمئن باشند که امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند... مگر امریکا می تواند دخالت نظامی در این مملکت بکند، امکان برایش ندارد. تمام دنیا توجهشان الان به اینجاست... غلط می کند، دخالت نظامی بکند. نترسید و نترسانید. هم این تعبیر که جوان های ما از روی احساسات باز جوانی کردند که اگر چنانچه امریکا بخواهد دخالت نظامی بکند ما چه خواهیم کرد، اصلاً این اگر را هم نباید بگویند، امریکا عاجز از این است که دخالت نظامی بکند، ما چه خواهیم کرد، اگر آنها می توانستند دخالت بکنند، شاه را نگه می داشتند.

سه عنصر اصلی حفظ امنیت

 به گزارش وبلاگ خاش بیدار  به نقل از سایت همه با هم:
سه عنصر اصلی حفظ امنیت
سه عنصر اصلی حفظ امنیت:
 به گزارش پایگاه حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری، یک سرفصل دیگری که مطرح میخواهم بکنم مسئله‌ی امنیّت است... و به نظر من سه بخش هم در اینجا مورد توجّه است:
۱.روحیّه‌ی انقلابی و دینی مردم
۲.دستگاه‌های نظامی و امنیتی
۳.ابزار و وسیله های دفاعی و نظامی
هر کسی این سه عامل را تضعیف کند،به ضرر کشور اقدام کرده است.

انچه در راه خدا انفاق می کنید خدا تمام و کامل به شما باز می گرداند.

 

آنچه در راه خدا انفاق می کنید خدا تمام و کامل به شما باز میگرداند.

 به گزارش وبلاگ خاش بیدار  به نقل از وبلاگ افق:

از ان زمانی که کوچه ومردم شناختم دوست داشتم

 

یک دوچرخه داشته باشم  بچه های کوچه مرا

 

مسخره می کردندکه پدر ندارم

 

                                        

 

ادامه نوشته

پوستر/ 26 مهر آغاز هفته تربیت بدنی و ورزش

سمّ پراکنی در فضای مجازی

 
سمّ پراکنی در فضای مجازی

 به گزارش وبلاگ خاش بیدار  به نقل از سايت حرف  تو، یکی از ابعاد جنگ نرم دشمنان خبیث و پلید استفاده از ابزار جدید و شبکه های مجازی علیه دین و ارزشهای اسلامی و انقلابی است.

  یکی از ابعاد جنگ نرم دشمنان خبیث و پلید استفاده از ابزار جدید و شبکه های مجازی علیه دین و ارزشهای اسلامی و انقلابی است. از آنجایی که عده ای بخاطر عدم آگاهی و معرفت نسبت به مبانی و معارف دین و یا از سر غرض و عناد از قلم مسموم خویش برای سمیّ نمودن و منحرف کردن مردم بویژه جوانان بهره می برند، نکاتی را با استفاده از آیات قرآن به عرض همگان می رسانیم:                                                     

1- استفاده ی معقول و مشروع از فضای مجازی و با رعایت موازین الهی و تبلیغ معارف حیات بخش اسلامی و ارزشهای انقلابی نه تنها ممنوع نیست بلکه مورد تأکید همه ی بزرگان و مراجع بویژه رهبر عزیز انقلاب است. هدف از خلقت انسان ، اشیاء و ابزار همه عبودیت و بندگی خداوند است، وقتی ابزاری پیشرفته بتواند در تحقق آن هدف متعالی مؤثر باشد باید شکر گزار این نعمت الهی نیز باشیم.                                                                                               

ادامه نوشته

آغاز هفته دولت

آغاز هفته دولت

به گزارش وبلاگ  خاش بیدار(مرجع شهرستان خاش)

هفته دولت، هفته اقتدار و پیروزى دولتى است که حمایت و پشتیبانى میلیونها تن از ملت خود را همراه دارد. هفته دولت، هفته سپاس و قدردانى از دولتى است که هدفش اجراى حدود الهى و احکام آسمانى اسلام و ایجاد جامعه اى سرشار از عدالت، نظم و امنیت است. این هفته مبارک بر همه دولت مردانى که وجود خویش را وقف خدمت به اسلام و جامعه کرده اند، خجسته و فرخنده باد.

 به مناسبت انفجار دفتر نخست وزیری در هشتم شهریور سال 1360 و شهادت دو یار دیرین امام (ره) و انقلاب و دو اسوه علم و تقوا، شهید محمد علی رجایی، رئیس جمهور و محمد جواد باهنر، نخست وزیر که نمونه ای از دولتمردان مردمی بودند و نیز به منظور آشنایی مردم با فعالیت ها و بیان اهداف و برنامه های آینده دولت، هفته ای به نام هفته دولت نامگذاری شده است که از دوم تا هشتم شهریور می باشد.

علت نامگذاری چنین هفته ای این است که دولت شهید رجایی، نخستین دولت مکتبی بود که در آن دوره بحرانی حداکثر تلاش و کوشش خود را برای خدمت به اهداف مقدس انقلاب، صادقانه اعمال کرد تا آن جا که جان خویش را بر سر آن نهادند. روحشان شاد

 

 همراهى ملت با دولت و پشتیبانى آحاد مردم از آن، از عوامل ثبات دولت و اقتدار آن است و این رابطه، تا هنگامى که دولت یک دولت ارزشى و خدمت گزار باشد، پایدار خواهد بود.

 

 

يك شهريور  روز پزشك

بزرگداشت ابوعلی سينا و روز پزشک

روز اول شهريورماه ، به پاس بزرگداشت ابوعلی سينا ستاره پرفروغ عرصه طب در ايران ، روز پزشک ناميده شده است.

چگونه آرامش داشته باشیم و شاد زندگی کنیم...

چگونه آرامش داشته باشیم و شاد زندگی کنیم

رازهای آرامش و شادی در زندگی

در دنیای پراضطراب و سراسر استرس امروز، آرامش و راحتی خیال نعمتی است که بسیاری آرزوی آن را دارند. اما برای رسیدن به آرامش تنها آرزو کافی نیست، بلکه باید قدم پیش نهاد و کاری کرد. آن چه در پی می آید برخی تکنیک های روانشناختی است که ضمن کمک به رفع تشویش و نگرانی، آرامش، نشاط و شادی را در زندگی ما رونق می بخشد.

راز اول: با خدا ارتباط برقرار کنید

حداقل نیاز انسان به روح خدایی، مانند احتیاج نوزاد است به مادر. به همان میزان که جسم برای ادامه حیات به هوا و غذا نیازمند است، روح و باطن نیز به هدایت الهی و روح ربانی محتاج است. آرامش جان، زمینی حاصلخیز است که دانه های “خواست و نیاز” در آن به خوبی می روید، نیازهای به حق خود را در یاد خداوند که آرامش جان و قلب است، بکارید تا به خوبی تحقق یابند. خداوند همراه کسی است که او همراه خداوند باشد. با توجه به خداوند و خواندن نام های او، همراهی و پشتیبانی خدا را به سوی خود جلب کنید. انسان همان است که به آن توجه می کند، پس به خداوند توجه کنید تا الهی شوید! به خدا توکل کنید. هرچه ارتباط شما با خدا، “آن نیروی عظیم و خرد لایتناهی” بیشتر و بیشتر شود، آرامش و نشاط بیشتری را در خود تجربه می کنید و هر چه ارتباط شما با خدا محدودتر شود، ترس و اضطراب بیشتری بر شما چیره می شود. خداوند فرموده است: “اگر مرا یاری کنید، شما را یاری می کنم و قدم هایتان را استوار می گردانم.” یار خدا بودن یعنی بر اساس قوانین الهی رفتار کردن، گناه نکردن، کمک به دیگران، نرنجاندن دیگران، احترام به والدین و غیره. “یار خدا بودن” در واقع همان “یاری کردن به خود” است.

ادامه نوشته

روز جهاني مسجد

كودتاي 28 مرداد 1332 هـ . ش امريكا براي بازگرداندن شاه

 

روز 28 مرداد يادآور کودتاي ننگين و سياهي است که شيريني نهضت ملي شدن صنعت نفت را در کام ملت ايران تلخ کرد. نهضت ملي ايران

ادامه نوشته

چگونه اوقات فراغت تابستان را برنامه ریزی کنیم؟

عمر از گران بهاترین و عظیم ترین و مفید ترین نعمت هائی است كه حضرت حق از باب لطف و رحمت و عنایت و محبتش به انسان مرحمت فرموده است.در معارف الهیه از عمر به عنوان سرمایه تجارت مادی و معنوی یاد شده ، و از دنیا به عنوان تجارت خانه سخن به میان آمده ، و از انسان تعبیر به تاجر شده است. این تاجر باید با تكیه بر معرفت و آگاهی و بینش و بصیرت و درس گرفتن از تجربه عاقلان و خردمندان باسرمایه تجارتش به آبادی دنیا و آخرت و معاش و معاد و سعادت امروز و فردایش بر خیزد .
عمر را اگر تقسیم به سه بخش كنیم : دوران كودكی و خردسالی ، دوران نوجوانی و جوانی ، دوران پیری و كهن سالی باید بگوییم قله ارزشش ، و اوج كمالش ، و نهایت قدرت و قوتش جوانی است ، كه باید این زمان را با همهٔ وجود غنیمت دانست ،

ادامه نوشته

26 مرداد بازگشت آزادگان به ميهن اسلامي

رایحه آزادی

خورشید آرام آرام، از پس کوه ها بیرون آمد و بر سقف آسمان پدیدار شد و پرتوهای طلایی اش را بر زمین پراکند. رادیو بغداد در صبح روز 24 مرداد ماه، خبر ارسال نامه ای را از سوی صدام و خطاب به رهبر و ریاست جمهوری، اعلام کرد. وی در خلال نامه به تمام خواست های مشروع ایران جواب مثبت داد. پس از شنیدن این خبر موج شادی در به پا خاست. همگان دست به سوی آسمان بردند و جبین بر خاک ساییدند و سجده شکر به جای آوردند.

ميلاد امام رضا (ع)

روز مقاومت اسلامي

بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، روز۲۳ مرداد ماه سالگرد پیروزی و مقاومت ۳۳ روزه حزب الله لبنان در برابر رژیم صهیونیستی به عنوان روز مقاومت اسلامی نام گذاری شده است.
این جنگ که در بین لبنانی ها به «نبرد تموز» شهرت یافته و براساس یک «نقشه جامع» که توسط آمریکا، انگلیس، فرانسه، رژیم صهیونیستی، مصر، اردن، عربستان و احزاب شاخص طیف ۱۴ مارس لبنان طراحی شده بود، به اجرا درآمد.
در همان هفته اول، ارتش رژیم صهیونیستی که توانایی جنگیدن با حزب الله را نداشت، مایل بود پایان جنگ را اعلام کند، ولی آمریکایی ها اصرار داشتند که این رژیم چیزی را به دست آورد و سپس آتش بس را اعلام کند. از این رو، سه هفته دیگر با اصرار آمریکایی ها جنگ ادامه پیدا کرد ولی در نهایت آمریکا نیز تسلیم شد و با تصویب قطعنامه ۱۷۰۱شورای امنیت- که شباهت زیادی به قطعنامه ۵۹۸ دارد- بر پایان آن مهر تأیید کوبید.
وقتی جنگ تمام شد دو طرف جنگ در دو وضعیت کاملاً متفاوت قرار داشتند. صهیونیست ها یکی یکی به شکست سنگین خود اذعان کردند و البته آمریکایی ها نیز اینگونه اعتراف کردند: «هیچ کس پیروز نشده است!»
حالا دیگر شکست ناپذیر بودن ارتش صهیونیستی، اقتدار هول انگیز نیروی هوایی آن، قدرت اطلاعاتی موساد، نقش موثر حمایت های سیاسی غرب و اعراب از تل آویو در مقابل حزب الله فرو ریخته و موجی از بی اعتمادی تار و پود دولت جعلی، ملت پوشالی و ارتش این رژیم را به لرزه درآورده بود و ثبات قبل از، جنگ جای خود را به بی ثباتی داده بوده است.
از آن طرف، حزب الله لبنان پس از جنگ مورد تحسین فراوان ملت ها قرار گرفت، حالا دیگر ملت ۳ تا ۴ میلیونی لبنان می توانستند خود را در کانون توجهات ۳۰۰ میلیون عرب و حدود ۵/۱ میلیارد مسلمان ببینند و رهبر روحانی آنان در صدر شخصیت های اول خاورمیانه عربی بنشیند.

ادامه نوشته

زندگي خوب

1-تفکر خود را تغییر دهیم .
2- زندگی مان را تغییر دهیم .
3-آرزوهای بزرگ داشته باشیم .

4- تصمیم بگیریم که خودکفا شویم .

5- مسئولیت زندگی خود را برعهده بگیریم . همین امروز تصمیم بگیریم که مسئولیت زندگی خود را 100 درصد قبول کنیم ، بدون این که به خاطر هر اتفاقی که می افتد کسی را سرزنش کنید یا عذر و بهانه ای بیاوریم . از نیروی شخصی خود برای کنترل افکار ، گفته ها و اعمالتان استفاده کنیم . خودمان سرنوشتمان را رقم بزنیم .
6-به بهترین ها تعهد بدهیم. بزرگترین پاداش ها و بیشترین احساس رضایت ، نصیب آنهایی می شود که در کاری که انجام می دهند بهترین هستند . تصمیم بگیریم که در زمینه ی کاری خود به 10 درصد افرادی که در اوج هستند بپیوندیم . عملکرد برتر را به عنوان هدف خود تعیین کنیم ، برنامه ریزی کنیم ، بعد هر روز برای بهتر شدن تلاش کنیم .
7- اطرافیان را مهم بشماریم.

8- مانند یک نابغه فکر کنیم .


9- نیروی درونی خود را آزاد سازیم .

10- آینده ی خود را بسازیم.

11- درستی و دلیری .
12- هیچ محدودیتی وجود ندارد . هیچ محدودیت واقعی درباره ی آنچه که می توانیم باشیم ، وجود ندارد ؛ مگر این که خودتان این محدودیت ها را ایجاد کنیم . شما فرد کاملا خوب و بی نهایت با استعدادی هستیم . چیزهای مهمی در زندگی وجود دارد که اگر شدیدا طالب آن باشیم و برای رسیدن به آن وقت زیادی بگذاریم و تلاش بی اندازه ای بکنیم ، قطعا به آنها می رسیم .

رآن پیام روشن الهی است که همه انسان ها را به درست و رستگاری دعوت می کند. از صدراسلام تا کنون در میان مسلمانان توانایی خواندن و فهمیدن این ﭙیام جاودانه از مهّم ترین اهداف تعلیم و تربیت بوده و می باشد.  در کشورما نیز چون اکثرأ مسلمان هستند و  قرآن دردین اسلام اهّمیّت بسیاری داردو دین اسلام در فرهنگ مردم ایران جایگاه ویژه ی دا رد... 

امر به معروف

 

به نقل از وبلاگ مرجع شهرستان سرباز (افق ):

در گذشته با توجه به عدم دسترسی به وسائل ارتباطی همواره صله رحم امری مهم تلقی می شد و مسجد جایگاهی بود که قلوب مؤمنین به یکدیگر نزدیک می گردید. حضور در مسجد، فرصتی را فراهم می کرد تا مردم به برخی مسائل دین و مشکلات اعتقادی یکدیگر التفات پیدا کرده و در تلاش برای برطرف نمودن آن ها برآیند، ولی با گذشت زمان و پیشرفت علم و هجمه فرهنگ غربی، افکار به سمت و سوی دیگری میل پیدا کرد و خیلی مسائل؛ از جمله مسئله خطیر امر به معروف و نهی از منکر به فراموشی سپرده شد.

انسان به دلیل اجتماعی بودنش، نیاز به جمعی دارد كه انیس او باشند، تا از غمها و سختی ها رهایی یابد و استعدادهای نهفته اش را به فعلیت برساند، وگرنه انسانیت انسان، بی معنا خواهد بود. به همین دلیل زندگی انسان، شكل گروهی به خود گرفته و اجتماعات متفاوت در عین حال، شبیه به هم را به وجود آورده است و رشد و تعالی انسانها تنها در محیط و اجتماع سالم و پاك، امكان پذیر است. چون افراد یك اجتماع سالم، همانند اعضای یك بدن، در طریق حیات اجتماعی و سازمان دادن به زندگی صحیح انسانی سهیم و شریكند و هیچ یك از آنان نمی تواند خود را در قبال سودها و زیان های اجتماعی بی تفاوت دانسته و عكس العملی از خود نشان ندهد، اینجاست كه مسئله امر به معروف و نهی از منكر (نظارت همگانی) ضرورت پیدا می كند و موقعیت اساسی و بنیادی آن چون خون در تمام اعضاء و جوارح انسان جریان دارد، در صحنه حیاتی انسانی جلوه می كند.و سهل انگاری در این باره، بی رنگ شدن دین و مرگ تدریجی امت اسلامی را در پی خواهد داشت. توجه به این ویژگی، بعضی از فرق مسلمان را بر آن داشت تا آن را جزئی از اصول مذهب خویش بدانند. آفریدگار جهان نخستین كسی است كه «امر به معروف و نهی از منكر» كرده است. قرآن كریم می فرماید: «همانا خداوند به عدل و احسان و بخشش به خویشاوندان امر می كند و از كارهای زشت و ناپسند و تجاوز به حقوق دیگران نهی می نماید؛ و شما را موعظه می كند باشد كه پند گیرید.» یكی از یاوران بزرگ اسلام می گوید: وقتی این آیه شریفه بر پیامبر اسلام(صلی الله علیه وآله) نازل شد، من حقانیت اسلام را درست باور كردم و اعتقاد به این آیین در دلم جای گرفت. راستی شما نیز فكر كنید، آیا كسانی كه به سعادت و خوشبختی و تكامل انسان می اندیشند، می توانند برای سعادت و به روزی انسان سخنی بهتر و ارزنده تر از این كلام ارائه دهند؟
خداوند در قرآن كریم، بهترین ویژگی امت اسلامی را انجام امر به معروف و نهی از منكر دانسته است، چنان كه می فرماید: «شما بهترین امت هستید كه به سود انسانها آفریده شدید (چه این كه) امر به معروف و نهی از منكر می كنید...» و آن دو را بر فریضه های دیگری چون، اقامه نماز و پرداختن زكات، مقدم داشته و فرموده است: «مردان و زنان مؤمن، اولیای یكدیگرند كه امر به معروف و نهی از منكر می كنند و نماز را برپا می دارند و زكات می پردازند.»در نتیجه، امت اسلامی را ملزم به انجام آن دو فریضه بزرگ نموده و می فرماید: «باید شما امتی باشید كه به اسلام می خوانید و امر به معروف و نهی از منكر می كنید.»
هر بررسی كننده آگاه و تیزبین، در بررسی تاریخ زندگی پیشوایان معصوم (علیهم السلام) این نكته را به درستی مشاهده می كند كه «امر به معروف و نهی از منكر» از كودكی تا پایان عمر، ارتباط ناگستنی با تمام مقاطع زندگی آنان داشته است و آنان، در تمامی مقاطع سنی از كودكی تا پایان عمر، پیوسته برپا دارنده این فریضه بزرگ بوده اند و در برپایی آن توصیه فراوانی نموده اند.

امر به‌ معروف و نهی از منکر مانند واجبات دیگر دارای مراحل و مراتبی هست. همان‌طور که هر فرد موظف به انجام این دو واجب الهی است، می‌بایست به مراحل و مراتب آن نیز اهتمام ورزد تا در سایه عمل صحیح به این فرایض هم خود و هم جامعه از برکات و آثار این مهم بهره‌مند شوند. از آنجا که این دو واجب الهی علاوه بر بعد فردی دارای بعد گسترده و عمیق اجتماعی نیز می‌باشد و باید در قبال اعمال و رفتار خود و دیگران انجام شود، لذا بایسته است که در انجام آن دقت لازم صورت گیرد تا مبادا به جای اثرگذاری صحیح باعث سوء تفاهم و یا سوء استفاده افرادی شود که آگاهی درستی از معارف اسلامی ندارند شود.

از مجموع آيات قرآن برمى‌‏آيد كه امربه ‏معروف و نهى ‏ازمنكر دو مرحله دارد؛ يكى مرحله فردى كه در اين مرحله، همه افراد جامعه مسؤوليت دارند و شعاع عمل آن در حد تذكر و اندرز، اعتراض، انتقاد و مانند آن است و دوم مرحله اجتماعى كه شعاع قدرت آن وسيع است و قصاص و اجراى حدود را هم در برمى‏‌گيرد و به طور طبيعى از شئون حكومت اسلامى محسوب مى‏‌شود.

امر به معروف و نهی از منکر به طور مستقیم با دین و دنیا و آبروی افراد در ارتباط است و لذا از حساسیت ویژه ای برخوردار می باشد. همان گونه که رها کردن این واجب الهی، هلاکت بار و خطر آفرین است، اجرای آن نیز بدون رعایت حدود و توجه به شرایط و مراتب و روحیات و ظرفیت افراد، زیان بار خواهد بود.

در قرآن کریم و سیره عملی بزرگان دین و سخنان آنان، نکات بسیار مهم و ارزش مندی وجود دارد که می توان از آنها برای انتخاب روش های صحیح امر به معروف و نهی از منکر مدد گرفت

هر خطا و اشتباهی که از دیگران سر می زند، ریشه و عاملی دارد; به عنوان مثال گاهی عامل گناه، ریشه روانی دارد; مانند کمبود محبت، و گاهی عامل گناه، به مسائل اجتماعی برمی گردد; مانند: بیکاری. در این صورت، مبارزه اساسی با انحرافات ناشی از این گونه عوامل، در گرو مبارزه با ریشه هاست; یعنی تأمین محبت و نیاز عاطفی برای عامل روانی، یا ایجاد اشتغال برای عامل اجتماعی.

 

کار فردی در امر به معروف و نهی از منکر، چندان مفید نیست. همان طور که اگر آب تصفیه شده و پاک را بار دیگر در جویباران رها کنیم، آلوده می شود، محیط اجتماع نیز اگر نورانی نباشد و در برابر آلودگی ها عکس العمل نشان ندهد و یا افراد آلوده و فاسد مورد تشویق قرار گیرند، مبارزه با بی بند و باری ها بسیار مشکل خواهد بود.

استاد شهید مرتضی مطهری(ره) می فرماید:

باید به این نکته توجه کنیم که عمل فردی، چندان مفید نیست، آن هم در دنیای فعلی. مشکلی که امروزه در زندگی اجتماعی ما هست این است که افراد اهل عمل توجهی به عمل اجتماعی ندارند و به اصطلاح، (تک رو) هستند; در حالی که از عمل فردی کاری ساخته نیست، از فکر فردی کاری ساخته نیست، از تصمیم فردی کاری ساخته نیست، همکاری و همفکری و مشارکت لازم است.

در سال های پس از انقلاب منافقین با استفاده از احساسات  جوانان و نقاب به ظاهر دینی،دست به ترور و انجام عملیات های خرابکارانه می زدند.

در سال های گذشته بعضی کشورهای عربی با حمایت های امریکایی اسرائیلی به جذب جوانان ساده به اسم مبارزه در راه دین پرداخته و با پرورش باورهای تکفیری در آنان تلاش دارند با انجام عملیات های ترور و گروگان گیری ایران اسلامی را نا امن جلوه داده و به اسلام ضربه بزنند.نبود فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در منطقه باعث شده است تا شاهد افزایش این اتفاقات باشیم.

شهید مصطفی جنگی زهی یکی از هزاران شهید امر به معروف و نهی از منکر است.ایشان در پاسخ به این گفته که مسلمین و جامعه به شما نیاز دارند بهتراست کمی ملاحظه کنید پاسخ می دادند: همان گونه که جامعه به سخنان و نصایح من جنگی زهی نیاز دارد به خون من جنگی زهی هم نیاز دارد.

آری این شهید بزرگوار تاساعاتی قبل از شهادت به امر به معروف و نهی از منکر مشغول بوده و با نصایح  خود به اصلاح جامعه مشغول بودند.ایشان با زبان ساده ولی محکم امر به معروف کرده و با روشنگری و بیان نقشه های شوم دشمنان اسلام و افشاگری تلاشهای وهابیون همگان را از منکر نهی می کردند. 

شهید مطهری (ره)در رابطه با امر به معروف و نهی از منکر می گوید: «امروز گذشته از اینکه اینکه قدرتی (به شکل دایره احتساب) به هیچ شکل دیگری برای امر به معروف و نهی از منکر وجود ندارد، اساساً آنچه بیشتر جای تأسف است، این است که این فکرها به کلّی از دماغ مسلمین خارج شده. آن چیزهایی را که آن روز جزء وظیفه حسبیه می دانستند و به نام حسبه امر به معروف و نهی از منکر، امور اجتماعی خود را اصلاح می کردند، اساساً جزء امور دینی شمرده نمی شود

یکی از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر را می توان شناساندن اسلام به مردم و دور کردن آن ها از بدی ها معرفی کرد.مثلا در شرایط کنونی که تکفیری ها و وهابیون با جنایات ضد بشری چهره اسلام را به زشتی نشان جهانیان می دهند وظیفه هر مسلمان آزاده ای است تا تلاش کند و سهم خود از این حرکت عظیم را انجام دهد.

مقام معظم رهبری با نامه ای که به جوانان اروپا و امریکا نوشتند به زیبایی بیان کردند که ما نمی گویم شما اسلام را از ما بیاموزید بلکه با خواندن مستقیم قرآن آن کتاب اسمانی مسلمانان،اسلام را از منبع اصلی آن بیاموزید.

مقام معظم رهبری به ساده ترین،زیباترین و اثرگذارترین روش نسبت به تمام جهان امر به معروف کردند.پس از انتشار نامه مقام معظم رهبری در بسیاری از کشورهای اروپایی فروش قرآن در صدر پرفروش ترین کتاب ها قرار گرفت.

 حضرت امام خمینی (ره) در این باره می فرماید: «به داد اسلام برسید و مسلمانان را از خطر نجات دهید. اسلام را دارند از بین می برند. به اسم احکام اسلام و به اسم رسول اکرم (ص)، اسلام را نابود می کنند. شما مؤظفید آنچه راکه تفقه کرده اید، بین مردم منتشر کنید و مردم را با مسائلی که یاد گرفته اید، آشنا سازید. آن همه تعریف و تمجیدی که در اخبار از اهل علم و فقیه آمده، برای همین است که احکام و عقاید و تعلیمات اسلام را معرفی می کند و سنت رسول اکرم (ع) را به مردم می آموزد. شما باید به تبلیغات و تعلیمات در جهت معرفی و بسط اسلام همت بگمارید؛ به هر صورتی که مفیدتر تشخیص می دهید. کتباً و شفاهاً مردم را آگاه کنید.

آری درست است به اسم اسلام به اسلام ضربه می زنند،گروهک های خود فروخته با اسم اسلام بهترین جوانان این مرز و بوم را ترور کرده و به شهادت می رسانند.وهابیون و تکفیری ها در عراق و سوریه مسلمانان را قتل عام کرده و زنان و دختران را به بردگی می برند.

 آل سعود و دیگر کشورهای عربی مردم بی دفاع یمن را به بهانه دفاع از اسلام به شهادت می رسانند و بسیاری جنایات دیگر که متاسفانه بسیاری ساکت نشسته و نه تنها تلاشی برای امر به معروف و نهی از منکر نمی کنند که حتی برای محکوم کردن این جنایات سخنی نمی گویند.

 

آری عده زیادی به دلیل ترس از به خطر افتادن جان و مال و پست و مقام خود، شانه از زیر بار این مسؤلیت خالی می کنند و از ترس این که مبادا حقوق و مزایا ی که از آل سعود می گرفته اند را از دست بدهند، در برابر بی عدالتی جنایات،قاچاق و بسیاری منکراتی که دیده می شود، اعتراضی نمی کنند و از امر به معروف و نهی از منکر دوری می نمایند. امام حسین(ع) در تفسیر آیه 81 از سوره مائده، در باره گروهی از بنی اسرائیل که گرفتار عذاب شدند، می فرماید: (آنان با این که فساد و زشتی های ستمگران را می دیدند، اما به دلیل [ ترس از پست و مقام و ثروت ] و آنچه برخوردار می شدند، آنان را نهی نمی کردند. )

 

این قبیل خصلت های ناپسند، ناشی از ضعف ایمان به خداست، چرا که انسان های مؤمن به جز خدا، از کسی

 نمی ترسند و اندوهگین نمی شوند. آنان بر اساس پیام های خداوند که فرمود: (به هر کس هر آنچه را بخواهد می بخشد) و (به هر کس بخواهد سودی رساند، کسی را یارای باز داشتن آن نیست)،   همه چیز را به دست خدا می دانند و معتقدند همان طور که امام علی(ع) فرمود: (امر به معروف و نهی از منکر، نه مرگی را نزدیک می کند و نه رزق و روزی انسانی را کاهش می دهد. )

 

اگر تیغ عالم بجنبد ز جای

نبرد رگی تا نخواهد خدای

 

به گزارش باشگاه وبلاگ نویسان ایرانی حرف تو :دورهم به نقل از وبلاگ شهر خوبان نوشت:

 

مقام معظم رهبری  :

دشمن به امید واهی پایان یافتن انقلاب، در فکر نفوذ بخصوص نفوذ سیاسی – فرهنگی است.

دشمنان انقلاب که از رویارویی مستقیم با انقلاب اسلامی خسته شده اند و نتوانسته اند با ابزار نظامی جلوی گسترش انقلاب را بگیرند اکنون و در این برهه حساس به فکر نفوذ در جمهوری اسلامی هستند.

نفوذی که بدنبال خود استحاله، تضعیف و نهایتاً نابودی انقلاب را بدنبال می آورد .

گسترش دنیای ارتباطات و نزدیک شدن کشورها به یکدیگر زمینه را برای این مسئله بیش از بیش فراهم آورده است .

مواجهه با شرایط کنونی بدون در نظر گرفتن ملزومات و پیش بینی های لازم مسلما خسارات و تبعات فراوانی را به همراه می آورد.

سیاست ،اقتصاد، علم و فناوری، واردات کالا، تحریم و ... راهها و چه بسا شاهراههای نفوذ می باشند که دشمن در هرکدام از انها به شدت درحال انجم کار است.

در این بین هدف اصلی دشمن بحث و مقوله فرهنگ است .

نفوذ در فرهنگ به گفته مقام معظم رهبری ، خطرناکترین نوع نفوذ است .

نفوذ و رخنه در باورها و اعتقادات و ارزشهای یک ملت! از بین بردن و یا تغییر آنها (استحاله) جبهه جنگ نرم به علت مختصات خاص خودش گاهاً باعث می شود انسان خطر و رودررویی را حس نکند و بنابراین متوجه نفوذ جریان دشمن نشود 

حال آنکه دشمن با تمام قوا از طریق سینما، هنر، موسیقی و روزنامه ها به فرهنگ ماهجوم آورده است.

تغییر و استحاله فرهنگی باعث عدم توجه و تعصب لازم روی اعتقادات و ارزشها می شود و دفاع از ارزشها کاری بی اهمیت وبعضاً بیهوده به نظر می رسد .

از آنجا که مبانی جمهوری اسلامی بر پایه اعتقادات و باورهای اسلامی و ارزشهایی چون  ایمان،شهادت،جهاد، مقاومت، خانواده، غیرت و ... بنا شده است

نابودی این ارزشها تزلزل جمهوری اسلامی را به دنبال خواهد داشت

بیایید نفوذ فرهنیگی دشمن را جدی تر بگیریم!