http://cdn.bartarinha.ir/files/fa/news/1391/8/6/119857_629.jpg

گاه با خودم به نجوا میگویم 

عجب مسافرایی هستیم ما

زود آمدیم و چه دیر حرکت می کنیم

انگاری تا ابدالدهر خوش نشین ویرانه ی این خانه ایم

لیکن نمی دانیم که این منزل که این خانه دیریست

ما را وز خویش اندرون مان قافل ساخته

و اتراق گاه مان هم زودی ست که

مورد هجوم آن دیگران خواهد گرفت قرار

آنان که پشت شان به دو رب النوع این قرن

پول و قدرت گرم است.

آه ای همسفران نگاهی به قفا

و نگاهی به پیش روی

نشیمن خانه مان دودلاخ آن برخاسته است به هوا

از پی ویرانی اش.

پس بیا تا دل مبندیم بدین اتراق گاه موقت....